MICLEDI microdisplays

PRESS RELEASE - Dec 14th, 2021 (NL)

ENG version - NL version

MICLEDI realiseert doorbraak met de productie van 300mm microLED-schermen die de standaard zet voor toekomstige AR-brillen

Het paradepaardje van MICLEDI haalt de hoogste helderheid, resolutie en beeldkwaliteit. Bovendien verbruiken deze microLED-schermen weinig energie én is massaproductie tegen de laagste kosten mogelijk.

LEUVEN, België, 14 december 2021 – MICLEDI Microdisplays is een toonaangevend technologiebedrijf op het gebied van hoogwaardige microLED-schermen voor Augmented Reality (AR). Het bedrijf heeft zopas als eerste in de sector microLED-schermen voor AR gedemonstreerd die gebouwd zijn op een 300mm CMOS-productieplatform. De gekozen 300mm CMOS gebaseerde productstrategie maakt het mogelijk om de microLED schermen te produceren met een ongeëvenaarde nauwkeurigheid en prestaties en dat aan een lage kost.  Zo zet MICLEDI zich in de markt als een partner bij uitstek voor de meest veeleisende AR-toepassingen.

Deze unieke ontwikkeling is in de eerste plaats bedoeld om de behoeften van toekomstige AR-brillen aan te pakken. Denk hierbij aan zaken als schermgrootte, resolutie, helderheid, beeldkwaliteit, stroomverbruik en kost. Dat deze technologie uitzonderlijk mag genoemd worden, heeft het te danken aan volgende eigenschappen:

• Defectvrije eptiaxiale materialen opnieuw samengesteld op CMOS-compatible 300mm wafers, via een wafer-to-wafer hybrid bonding process verbonden met geavanceerde CMOS driver chips;
  • Individuele Fresnel-lenzen op elke pixel voor een optimalisatie van de vorm van de lichtbundel voor zeer efficiënte integratie met de lichtgeleiders;
  • MicroLED-technologie op maat gemaakt voor standaard industriële productiemachines en processtappen beschikbaar voor volumeproductie bij toonaangevende CMOS producenten.

MICLEDI is een spin-off van imec, een toonaangevende onderzoeks- en innovatiehub in nano-elektronica en digitale technologieën. MICLEDI kon daardoor gebruik maken van imec’s uitgebreide achtergrond in 3D-integratietechnologieën. Het verkreeg daarnaast unieke toegang tot imec’s 300mm CMOS-infrastructuur van wereldklasse voor prototypeontwikkeling van de microLED's.

De volgende generatie AR-brillen

AR-headsets zijn vandaag de dag zwaar en omvangrijk, het beeldrealisme is slecht en de resolutie laag. Bovendien zijn deze headsets duur. Bijna elk toonaangevend technologiebedrijf investeert in AR met het oog op hun toekomstig consumentenaanbod. MicroLED-schermen vormen een cruciaal onderdeel in deze missie. Volgens industrie-analist Yole Development zal de vraag naar microschermen in AR-headsets naar verwachting groeien met CAGR >100%, tot meer dan $ 1,8 miljard in 2025 en meer dan $ 4,9 miljard in 2027.

Sean Lord, CEO van MICLEDI, zegt hier het volgende over: “AR-headsets zijn tegenwoordig te vinden in industriële en medische nichemarkten. We zijn van plan om dat te veranderen door AR-brillen te ontwerpen die stijlvol, compact en licht zijn, met een lange batterijduur en beelden die er net zo uitzien als in de realiteit. De Heilige Graal in AR-brillen, zeg maar. Onze 300mm productieflow is de technologie die nodig is om de uitdagingen met AR-brillen van de eerste en tweede generatie te overwinnen. Ze is ook essentieel om consumenten een visueel meeslepende AR-ervaring te laten beleven die uniek is.”

CES 2022

Volgende maand, op CES 2022 in Las Vegas, zal MICLEDI haar eerste demonstratie-eenheden tentoonstellen. “CES is dé gepaste locatie is om met onze opmerkelijke verwezenlijking naar buiten te komen. Op CES worden de meest geavanceerde technologieën aan de wereld getoond. Bovendien is AR een domein waarin technologieën snel worden overgenomen door leiders van FAANG-bedrijven en een overvloed aan kleinere innovatoren”, aldus Lord.

MICLEDI staat op stand 19099 in de centrale hal van CES en heeft een suite in The Venetian voor besloten vergaderingen. Wil je een afspraak maken, neem dan contact op met Harold Blomquist, via harold.blomquist@micledi.com of +1 858-335-4599.

MICLEDI is van plan om hun microLED-schermen vanaf Q1/2022 te testen bij klanten. Ga voor meer informatie naar www.micledi.com.

Over MICLEDI Microdisplays

MICLEDI Microdisplays is een fabless ontwikkelaar van microLED-schermen voor de Augmented Reality (AR)-markt. De technologie van MICLEDI is gebaseerd op een innovatieve combinatie van III/V-materiaalverwerking, 3D-integratie en 300mm CMOS ASIC-backplane-ontwerp met wafer-to-wafer bonding om een op zichzelf staand, compact monolithisch AR-scherm aan te bieden met een hoge beeldkwaliteit en energie-efficiëntie. Een deel van de procestechnologie en prototypeontwikkeling wordt momenteel geperfectioneerd in samenwerking met imec en zal overgedragen worden aan een industriële productie-partner voor massaproductie. MICLEDI wordt ondersteund door het Agentschap Innoveren en Ondernemen (VLAIO). Ga voor meer informatie naar www.micledi.com.

Jessica Roland

Lages & Associates